Få Support 24/5

Läs vår FAQ eller få omedelbar hjälp från vår support via telefon, e-post eller livechatt.
contact us chat icon
LiveChat
Omedelbar hjälp från vår support
contact us request callback icon
Begär ett samtal tillbaka
Prata med oss när det passar dig
contact us email icon
[email protected]
Write to us

faq

Your questions answered

About the Company

Hur länge har FxPro varit i handel?

FxPro began its journey in **1999**, evolving into one of the leading online trading brokers globally. Over the years, FxPro has expanded its regulatory framework to ensure compliance with the highest industry standards.

FxPro operates under multiple entities regulated by respected authorities worldwide, including:

  • **Cyprus Securities and Exchange Commission (CySEC)**
  • **Financial Conduct Authority (FCA) in the UK**
  • **Securities Commission of The Bahamas (SCB)** and more.

This strong regulatory oversight reflects FxPro’s commitment to providing a secure and transparent trading environment for its clients.

Vilka är fördelarna med att handla hos FxPro?

FxPro is a No Dealing Desk Execution* broker, offering professional trading conditions, superior execution technology and access to deep liquidity.

Trade CFDs on a wide range of instruments, including popular FX pairs, Futures, Indices, Metals, Energy and Shares, and experience the global markets at your fingertips.

FxPro also offers free educational material, forex trading tools and demo trading accounts to all of our clients to help them practice and learn more about CFDs trading before opening a live trading account. FxPro customer support team is ready to help you 24/5 with any queries you may have in more than 20 languages.

*Subject to our Order Execution Policy

Var är era kontor?

We have offices in the UK, Cyprus, UAE, Monaco and Bahamas. You can see all office and contact details here.

Who are your regulators?

FxPro group operates several legal entities, each regulated by the relevant local authority in that jurisdiction.

FxPro Financial Services Ltd is regulated by the Cyprus Securities and Exchange Commission (‘CySEC’) and by the South Africa Financial Sector Conduct Authority (‘FSCA’). FxPro UK Limited is regulated by the Financial Conduct Authority (‘FCA’). FxPro Global Markets Limited is authorised and regulated by the Securities Commission of The Bahamas (‘SCB’).

You can see more information about our licences and regulations here: https://www.fxpro.com/about/licences

Since the availability of jurisdictions may depend on your country of residence, please check the registration page to see which jurisdictions are available to you.

Hur kan jag registrera mig som en introducerare?

Hitta mer information om våra partnerskapsalternativ via den här länken:https://www.fxpro.com/partners
Fyll i vårt onlineformulär med dina kontaktuppgfiter och några grundläggande uppgfiter (t.ex. din hemsida (om möjligt), antal potentiella kunder osv.) och en av våra representanter kommer att kontakta dig för att diskutera detta ytterligare.

When and how are IB commissions paid?

Provisioner krediteras din FxPro Plånbok varje vecka. Du kan använda banköverföring för att annullera dina provisioner.

Tillhandahåller ni era introduktörer med något reklammaterial?

Ja, vi ger våra introduktörer banners, logga och gratis verktyg som widgetar och miniräknare. Allt reklammaterial är tillgängligt via vårt innehållshanteringssystem som tillhandahålls av FxPro utan extra kostnad för dig:
https://marketing.fxpro.com/

Accounts

Hur öppnar jag ett handelskonto?

För att registrera ett live handelskonto, klicka på 'Registrera' ikonen på FxPros startsida och följ anvisningarna för att slutföra registreringsprocessen. Du får automatiskt ett mail med dina plattformsuppgifter till den e-postadress du har angett. Logga in på FxPro Direkt med din e-postadress och valt lösenord. Därifrån kan du ladda upp dina dokument (om du inte redan har gjort det), hantera ditt konto, ladda ner våra plattformar och finansiera ditt konto.

Observera att de jurisdiktioner som är tillgängliga för dig beror på ditt bosättningsland. FxPro erbjuder inte Contracts for Difference (CFD) till invånare i vissa länder som USA och Iran.

Kan jag öppna ett företagskonto?

You can open a trading account on your company name via our usual sign-up procedure. Please enter the personal details of the person who will be the authorised representative and then log into FxPro Direct to upload official company documentation such as a certificate of incorporation, articles of association etc. Once we receive all necessary documents, our Back Office Department will review them and assist in the completion of the application.

Erbjuder ni bytesfria konton?

FxPro offers swap-free accounts for religious purposes. However, fees may be applied once trades on certain instruments are open for a specific number of days. To apply for a swap-free account, please send an email request to our Back Office Department at [email protected]. For further details on FxPro swap-free accounts, please contact our Customer Support.

Kan jag öppna ett gemensamt konto?

Yes. To open a joint account, each person must first open an individual FxPro account and then fill a Joint Account Request Form which can be obtained by contacting our Back Office Department at [email protected].

Please note that joint accounts are only available to married couples or first degree relatives.

Kan jag öppna fler än ett konto med FxPro?

Ja, FxPro tillåter upp till 5 olika handelskonton. Du kan öppna ytterligare handelskonton via din FxPro Direkt.

What base currencies can I open an account in?

We offer Trading Account currencies in EUR, USD, GBP, CHF, JPY, PLN, AUD and ZAR. Additionally, we also offer NGN, VND, THB, MYR and IDR for certain jurisdictions, allowing you to trade in your local currency.

It is recommended that you select a Wallet currency in the same currency of your deposits and withdrawals in order to avoid any conversion fees, however you can select different base currencies for your Trading Accounts. When transferring between Wallet and an account in a different currency, a live conversion rate will be displayed to you.

Vad är ett Premium (VIP) konto?

VIP Premium Accounts are offered to selected individuals with high deposits (typically $50k or equivalent) and those actively trading large volumes. VIP clients benefit from free VPS service and the possibility of decreased spreads/commissions.

For more information please visit our VIP page: https://www.fxpro.com/vip

Vilka kontotyper erbjuder ni?

We offer a variety of account types for you to choose from, via a range of platforms including Metatrader 4, Metatrader 5 & cTrader.

The trading conditions for each account differ based on the jurisdiction.

You can see a useful comparison table of the account types and features on the page below: https://www.fxpro.com/trading-platforms/comparison

Spread Betting accounts are also available to clients of FxPro UK Limited that reside in the UK.

Erbjuder ni demokonton?

Yes. Demo accounts are a valuable trading tool to help beginners learn how to trade and allow experienced traders to experiment and test new strategies in a risk-free environment.

You can open an unlimited amount of demo accounts via FxPro Direct.

Although demo accounts present real market conditions and prices, please keep in mind that they are simulations and cannot always reasonably reflect all of the market conditions as during highly volatile or illiquid periods (e.g. market openings, news announcements) they may not behave in the same manner as live accounts.

Är demokonton begränsade på något sätt?

You may open as many demo accounts as you wish. Demo accounts can be recharged with funds via FxPro Direct. However, please note that demo accounts will be deactivated after 180 days. Also, our MT4 and MT5 demo accounts are limited to a maximum of 70 open positions.

Although demo accounts present real market conditions and prices, please keep in mind that they are simulations and cannot always reasonably reflect all of the market conditions as during highly volatile or illiquid periods (e.g. market openings, news announcements) they may not behave in the same manner as live accounts.

Margin and leverage settings may vary between your demo and live account and you should not expect any success with the Demo Account to be replicated in your live trading.

For this reason, it is strongly recommended that demo accounts are viewed solely as a learning tool for inexperienced traders or a place for testing new trading strategies.

How to open an account with FxPro

  1. Click the ‘Register’ button on this page and open your New FxPro Direct account. Fill out the form with your name, country of residence and email. Set the password.
  2. Specify your nationality, date of birth and mobile number.
  3. Then, your residential address is required.
  4. To act in your best interest, we kindly ask to specify your occupation and education level.
  5. To understand your needs better, we should know more about your financial status and investment plans.
  6. Your trading experience also matters to us! Please answer carefully, as your responses will determine your suitability to trade CFD with FxPro.
  7. The next important step is a small test for financial markets knowledge.
  8. Now, put the default trading account settings. Later, you can open additional real and demo accounts with other preferences at any time.
  9. Right after that, you may undergo the identity verification by uploading the digital copies of the documents required.
  10. Don’t forget to check your inbox! The FxPro Team will send you an email with account credentials. Please keep them safe.

You will be able to fund your account once it gets verified to start trading with FxPro.

Watch video instruction

Video Thumbnail

Verification

Är mina personuppgifter säkra hos er?

FxPro vidtar allvarliga försiktighetsåtgärder för att säkerställa att dina personuppgifter hålls i absolut förtroende. Dina lösenord är krypterade och dina personuppgifter lagras på säkra servrar och kan inte nås av någon, med undantag för ett mycket litet antal behöriga anställda.

Vilka dokument behöver du?

We require a copy of your valid International Passport, National ID card or Driver's Licence in order to verify your identity.

We may also request a Proof of residence document showing your name and address, issued within the last 6 months.

The document(s) required and their current verification status can be seen at any time via FxPro Direct.

Hur kan jag ladda upp eller skicka mina dokument till er?

You can upload your documents at the time of your registration. You can also upload documents via FxPro Direct by clicking on 'My Profile' and then 'Upload documents', or through the FxPro App Accounts section.

How can I verify my profile?

  1. Sign in to FxPro Direct with your email and password.
  2. Get ready to take a photo of your passport, ID card or driver’s license.

    (A Proof of residence, such as a bank statement or utility bill, issued within the last 6 months, may also be required).

  3. Click the “Upload documents” button and choose the row with the document you prefer to provide.

Document verification is usually very fast and you can always check the status from the same section in FxPro Direct.

Please note that uploading the documents through Direct is the only acceptable channel of submitting these documents and that any documents sent by email will not be processed.

Watch video instruction

Video Thumbnail

What should I do if I fail the appropriateness test?

As a regulated broker, we are required to assess the suitability of our clients in regards to their understanding of CFDs and knowledge of the risks involved.

If it is deemed that you do not currently have the experience required, you can proceed with a demo account creation. Once you feel that you are ready and experienced enough to open a live account, and are fully aware of the risks involved, please contact us so we can reassess your suitability.

If the information you provided to us on the registration form was inaccurate, please let us know so we can contact you to clarify any errors.

MT4 & MT5 PLATTFORM

Are your platforms compatible with Mac?

The FxPro MT4 and FxPro MT5 trading platforms are both compatible with Mac and can be downloaded from our Download Centre. Please note that the web-based FxPro cTrader and FxPro cTrader platforms are also available on MAC.

Tillåter ni användning av handelsalgoritmer på era plattformar?

Yes. Expert Advisors are fully compatible with our FxPro MT4 and FxPro MT5 platforms, and cTrader Algos can be used on our FxPro cTrader platform. If you have any questions regarding Expert Advisors and cTrader Algo, please contact our Customer Support at [email protected].

Hur loggar jag in på MT4-handelsplattformen?

Du kan logga in på din terminal från menyn längst upp till vänster på skärmen. För att göra så klickar du på ‘Arkiv’ och sen ‘Logga in på handelskonto’. En ny ruta visas som frågar efter inloggningsuppgifter, lösenord och servern som ditt konto har tilldelats.

logga in

Din inloggningsinformation skickas till dig via e-post när ditt konto har godkänts.

Demokontouppgifter kan också nås via FxPro Direkt. För att se dem, logga in på din FxPro Direkt, klicka på 'Min Profil' från listan till vänster och klicka sedan på fliken ‘Plattformsuppgifter' på sidan 'Min Profil'.

Om du har glömt lösenordet för MT4 live-konto kan du återställa detta via FxPro Direkt.

How do I place a new order in MT4?

Det finns många sätt att placera en omedelbar order på i MT4-terminalen:

  1. Klicka på knappen 'Ny Order' i verktygsfältet
  2. Välj 'Ny Order' från 'Verktyg' rullgardinsmenyn
  3. Tryck F9
  4. Högerklicka på ett instrument i fönstret 'Marknadsklocka' fönstret och välj 'Ny order'
  5. Dubbelklicka på ett instrument i 'Marknadsklocka' fönstret.
  6. Aktivera handel med ett klick

Genom att fortsätta med något av ovanstående alternativ öppnas ‘Order’ fönstret. Detta låter dig justera parametrarna för den position du håller på att öppna. ‘Symbol’ låter dig ändra instrumentet och fältet ‘Volym’ låter dig ställa in handelns storlek (mycket). Du kan också ställa in stopp- och vinstnivåer.
Du klickar sedan på ‘Sälj’för att öppna en kort position till det aktuella budpriset eller ‘Köp’att öppna en lång position vid det aktuella priset.

Hur stänger jag en position på MT4?

För att manuellt stänga ett öppet läge måste du först hitta ordern i fönstret MT4‘Terminal’längst ner på din MT4-skärm. Högerklicka på den ordning du vill stänga och välj ‘Stäng Beställning’, eller dubbelklicka på beställningen för att hämta ‘Order’ -fönstret och stäng det därifrån. Alternativt kan du stänga en position genom att klicka på 'X' symbolen längst ned till höger på din MT4-terminal.
Om du har ställt in giltiga stopp- eller vinstnivåer kommer din beställning att stängas när marknadspriset når någon av de nivåer du har angivit.

Hur lägger jag en väntande beställning på MT4?

En väntande beställning är en instruktion att öppna en position när ett instrument når ett visst pris som är fördefinierat av dig.
Du kan lägga en pågående order via huvud‘Order’ fönstret. Ändra bara 'Skriv' till 'Omedelbart Utförande' till ‘Väntande beställning’. En rullgardinsmeny kommer då att visas som gör att du kan ange om den pågående beställningen du håller på att placera är en Köpgräns, Säljbegränsning, Köpstopp eller en Säljstopporder. Det kommer också att göra det möjligt att ange ett gränsvärde och utgångsdatum samt tid.
Tänk på att Köpstopp & Säljgränser måste placeras över det aktuella marknadspriset, medan Säljstopp och Köpgräns måste placeras under dagens marknadspris.

Hur ändrar eller tar jag bort en väntade beställning på MT4?

För att ändra eller ta bort en pågående order som du har placerat, lokalisera ordern i ‘Terminal’ fönstret längst ner på din MT4-skärm. Öppna beställningar visas ovanför dina kontouppgifter, medan ordrar som ännu inte har utförts visas under dem. Högerklicka eller dubbelklicka på den ordning du vill ändra eller ta bort. En popup-meny visas som låter dig välja ‘Ändra eller Ta Bort Ordning’. Fönstret 'Order' visas och gör det möjligt för dig att ändra det pris som ordern utlöses för, återställa slutdatumet för beställningen, för att ställa in stopp och vinstnivåer eller helt och hållet radera ordern.

Varför ändras knappen för modifiering när jag försöker ställa in SL eller TP för en befintlig order?

Om knappen ‘Ändra’ blir gråtonad när du försöker ställa in stopp eller vinstnivåer för en befintlig order, kan det bero på att du har placerat ditt slutavdrag eller vinstnivåer för nära det aktuella priset. Alternativt kan det innebära att du har satt dessa nivåer på fel sida av det aktuella priset.
Vänligen observera att för korta positioner (försäljningsorder) måste sättas lägre än gällande marknadspris.
Du kan se miniminivåerna för varje plattform i symbolspecifikationerna: https://www.fxpro.com/trading/forex

Hur kan jag lägga till anpassade indikatorer eller EA till MT4/MT5?

Om du vill lägga till anpassade EA eller anpassade indikatorer öppnar du MT4 och går till Fil>Öppna datamapp, välj sedan MQL4/5>'Experter' eller 'Indikatorer' och klistra in din MQL4/EX4 eller MQL5/EX5 fil i denna mappen. När du öppnar plattformen bör du se din anpassade EA/Indikator i navigeringsfönstret och du kan dra och släppa den på det diagrammet(erna) efter eget val.
Du hittar anpassade EA och indikatorer på MQL5 webbplatsen: https://www.mql5.com/en/code/mt4

Var hittar jag min nyligen skapade EA på MT4-plattformen?

Alla EA är synliga i ‘Navigatör’fönstret på vänster sida av MT4-plattformen. Klicka på ‘Expertrådgivare’ rullgardinsmeny och klicka sedan på ‘+’ ikonen för att expandera urvalet och visa den fullständiga listan över tillgängliga EA.
Du kan dra och släppa den du vill använda till den relevanta diagrammet.

Hur kan jag backtest min EA?

Du kan backtest din prestanda för din EA över historisk data på MT4 plattformen. För att göra det, gå till ‘Se’, välj ‘Strategitestare’,välj Expertrådgivare från listan och ställ in dina backtestparametrar.
För mer detaljer se MT4 backtesting guiden som finns tillgänglig här.
När du är nöjd med EA, kan du prova det i live handelsförhållanden på ditt demokonto.

Hur vet jag om min EA körs direkt?

För att säkerställa att din EA körs korrekt måste du först bekräfta att EA är aktiverade på din plattform. För att göra det, kolla så att ‘AutoHandel’ knappen på huvudverktygsfältet högst upp på skärmen är grön. Ifall den är röd, klicka på den för att aktivera EA,

‘AutoHandel’

Sedan måste du försäkra dig om att din EA är aktiverad för livehandel. För att göra detta högerklickar du på diagrammet där EA har placerat, välj 'Expertrådgivare' och sedan 'Egenskaper'. Markera rutan 'Tillåt livehandel' och klicka sedan 'OK'. Din EA ska nu fungera korrekt.

Tillåt livehandel

När din EA är igång kan du kontrollera ‘Experter’ och ‘Journal’ i din terminal för att se om ditt system rapporterar några fel.
Vänligen observera att ifall din EA körs och automatisk handel är igång, kommer du att kunna se en smiley längst upp till höger på diagrammet bredvid namnet på EA.

Varför har mitt diagram ett kors/sorgset ansikte i hörnet?

Det verkar som om du inte har expertrådgivare aktiverade på din MT4-terminal. Detta kan göras genom att helt enkelt klicka på ‘AutoHandel’ knappen i huvudverktygsfältet ovanför diagrammet. När den lilla symbolen initu den blinkar från rött till grönt har EA aktiverats. Alternativt kan du göra detta genom 'Verktyg', 'Alternativ', välj 'Expertrådgivare' och se till att rutan ‘Aktivera Expertrådgivare’rutan är kryssad.
Du måste också se till att den specifika EA är aktiverad för handel genom att välja 'Tillåt Livehandel'på fliken 'Allmänt' när du drar EA till diagrammet.

Hur tar jag bort ett EA som jag har laddat på min MT4/MT5-plattform?

För att ta bort en EA från din MT4/5-plattform, högerklicka på diagrammet, välj 'Expertrådgivare' och sedan ‘Ta bort’.

Kan jag köra mer än ett EA samtidigt på MT4?

Ja, du kan köra flera EA-enheter samtidigt och på samma instrument. Dock får du bara ladda en EA per diagram. Om du till exempel vill ställa in två EA för handel på EURUSD, måste du öppna två EURUSD-diagram och ladda en EA på var och en av dem.

Var hittar jag mitt kontobalans och handelshistorik?

All kontoinformation och handelshistorik finns i ‘Terminal’ fönstret längst ner på din MT4-skärm. Nedan i det här fönstret hittar du följande flikar:

  • Handel:visar ditt kontosaldo, eget kapital, marginal, fri marginal, marginalnivå och eventuella öppna positioner och pågående ordrar
  • Kontohistorik: visar en fullständig fördelning av alla beställningar som du har lagt in, inklusive datum och tid, typ, storlek, instrument, pris vid öppen, vinst- och slutförlustnivåer, pris och tid för stängning, bytesavgifter och vinst.
  • Journal: ger också en lista över alla åtgärder du har tagit på din MT4-terminal som respektive datum och tider.

Hur skapar jag ett MT4-handelsdeklaration?

Du kan skapa en handelshistorikrapport och exportera den som en separat HTML eller EXCEL fil. För att göra detta måste du logga in på din MT4-terminal och klicka på ‘Kontohistorik’ längst ner i ‘Terminal’ fönstret, som finns längst ner på din MT4-skärm. Högerklicka någonstans i det här fönstret och välj ‘Spara som Rapport’. Ett nytt fönster kommer dyka upp och låter dig specificera en Sparad Plats.Klicka ‘Spara’ för att slutföra processen.

Hur använder jag marknadsfönstret?

'Marknadsklocka' är en del av MT4/MT5 som visar alla BID/ASK-priser och låter dig visa instrument, placera order, öppna diagram etc.
För att se alla instrument som är tillgängliga för handel, vänligen högerklicka i fönstret marknadsklocka och välj 'Visa alla'.

Visa alla

Du kan högerklicka i marknadsfönstret, välj 'Symboler' och lägg sedan till instrumenten manuellt som du vill se i listan. Du kan även skapa anpassade uppsättningar.

Hur ändrar jag MT4/MT5 lösenord?

När du är inloggad på plattformen med ditt nuvarande lösenord, vänligen gå till Verktyg>Alternativ och under fliken'Server', välj 'Ändra lösenordet' alternativet. Därifrån kan du ange det nya lösenordet du vill använda och bekräfta det.

Ändra Lösenord

Om du har några problem, vänligen kolla Journal fliken på MT4 handelsterminalen för att se om det finns några fel.

Hur kan jag skapa ett MT4/MT5 lösenord för investerare?

Ett lösenord för investerare gör det möjligt för användaren att se handelsaktivitet utan tillgång till att öppna/stänga eller ändra några affärer. Det är i huvudsak en 'läs bara' åtkomst.
När du loggar in på plattformen med ditt huvudlösenord, vänligen gå till Verktyg>Alternativ och under 'Server' fliken, välj 'Byta Lösenord' alternativet. Därifrån väljer du 'Ändra investerare (läs) lösenord'

Ändra Investerare

Vad är MT4 historikcenter?

Du får tillgång till diagramdata på vår MT4 plattform genom Historikcenter genom att gå till Verktyg>Historikcenter eller välj F2.
Mängden historisk tillgänglig data beror på vilken tidsram du väljer som är ett maximalt antal bardata tillgängliga för varje tidsram (cirka 2050 poster).
Om du exempelvis väljer en liten tidsram (t.ex. 1M) får du bara ta emot data i en eller två dagar.
Du kan ladda ner ytterligare data, men det här tas från metaquotes-servern.

How to download trading platforms?

  1. After you register and log into FxPro Direct, you will see the relevant platform links conveniently displayed on your 'Accounts' page, next to each account number. From there you can directly install desktop platforms, open webtrader, or install mobile apps.
  2. Alternatively, from the main website, go to “All Tools” section and open the “Download Centre”.
  3. Scroll down to see all the platforms available. Several types of terminals are provided: for the desktop, web version and mobile application.
  4. Select your operating system and click “Download”. The platform upload will start automatically.
  5. Run the setup program from your computer and follow the prompts by clicking “Next”.
  6. After the installation is complete, you can log in with the specific account details that you received on your email after the trading account registration at FxPro Direct. Now your trading with FxPro can begin!

Watch video instruction

Video Thumbnail

CTRADER PLATTFORM

Hur stänger jag en position på cTrader?

För att stänga en position klickar du på ‘Stäng’knappen i ‘Trade Watch’fönstret längst ned på cTrader skärmen. Från ‘Trade Watch’ fönstret kan du välja att stänga en enskild order eller stänga alla öppna positioner genom att klicka på ‘Stäng Alla’.
Du kan använda Quicktrade inställningarna för att välja om det här är inaktiverat eller om ett enkel-klick eller dubbelklicks handel är aktiverat.

Hur loggar jag in på cTrader-plattformen?

Your cTrader cTID are sent to you via email once the creation of your account has been confirmed.

cTID allows access to all FxPro cTrader accounts (demo & live) using only one login and password.

As default, your cTID email will be the registered email address of your profile, and you can change the password to your own preference.

Once logged in with the cTID, you will be able to switch between any FxPro cTrader accounts registered under your profile.

Hur skapar jag en ny order i cTrader?

Det finns flera sätt att skapa en ny order på i cTrader.

Du kan trycka påF9för att‘Skapa Order’fönstret eller klicka på ikonen ovanför bevakningslistan på vänstrasidan av plattformen. Du kan också klicka på något instrument i 'Bevakningslistan' välj ‘Ny Order’ ikon, eller placera en order direkt från Köp och Sälj knapparna:

Köp och Sälj Knapparna

Köp och sälj knapparna är också tillgängliga på alla diagram du har öppnat:

tillgänglig

Om du inte har 'QuickTrade' inställningar aktiverade, ett nytt äventyr dyker upp vilket tillåter dig att skapa en ny marknadsorder, begränsad order eller stopporder, för att välja instrumentet du önskar att handla eller för att bestämma stoppförlust och vinstnivåer:

Marknadsorder
Notera: Om du önskar att öppna och stänga handel med ett enkelt- eller dubbelklick, direkt från diagrammet och bevakningslistan, behöver du ställa in det i inställningarna.

Hur lägger jag in en pågående order?

Du kan lägga in en pågående order via ‘Skapa Order’ fönstret. På 'Skapa Order' boxen, välj ‘Begränsad order’eller ‘Stoppa Order’ och välj din symbol, gränspris, volym, utgångsdatum och tid, sätt stoppförlust och vinstnivåer och klicka på 'Sälj' eller 'Köp'.

Du kan också lägga en väntande order via Market Depth eller genom att högerklicka på diagrammet.

Hur ändrar eller tar jag bort en väntande order i cTrader?

Om det blir nödvändigt att du ändrar eller tar bort en pågående order som du har placerat, klicka på ‘Ordrar’i fönstret ‘Handelsklocka’. Detta kommer att hämta alla dina väntande beställningar. Högerklicka på den ordning du vill ändra eller ta bort, för att få möjlighet att antingen ändra eller avbryta ordern. Om du klickar på‘Ändra’, ett nytt fönster kommer att dyka upp som tillåter dig att ändra parametrarna för din pågående order. Om du klickar på ‘Avbryt’, kommer din order automatiskt att tas bort från listan.

Hur kan jag ställa in enkel-klick eller dubbelklick handel?

På cTrader-plattformen klickar du på inställningsikonen i det nedre vänstra hörnet och välj 'SnabbHandel' fliken. Härifrån kan du välja om du vill ha 'enkel-klick' eller 'dubbelklick' handel.
Om du har snabbkorrieringsinställningarna 'Inaktiverad', betyder det att du kommer att få en popupfönster för att bekräfta eventuella handelsåtgärder.
Du kan också ställa in standard SL/TP och marknadspanelsinställningar för alla ordertyper från det här fönstret.

Klicka på handel

Hur beräknas cTrader provisionkostnaderna?

cTrader spridningar startar från så lågt som 0 på majors, och kommissionen är 3.50 per lott av basvalutan för det par som handlas. Detta debiteras när du anger och när du avslutar handeln.
Du kan använda cTrader kommissionens räknare nedan för att beräkna uppdraget för olika affärer:
https://www.fxpro.com/trading-tools/calculators/ctrader-commission
Som standard beräknas provisionen som $35 per $1million USD som handlas.
Till exempel- Om du handlar 1 lott (100k) av EUR/USD, kommer provisionen att vara €3.50 när du går in och när du stänger handeln (€7 totalt).
Exempel Metaller- (antal oz X MP) / 1,000,000 X 35 = Envägsprovision

What is a ctrader ID (cTID) and how can I create one?

Your cTrader (cTID) will be created and sent to you via email once the creation of your account has been confirmed.

cTID allows access to all FxPro cTrader accounts (demo & live) using only one login and password.

When logged in with the cTID, your cTrader account(s) will automatically become linked, and you will also have access to extra features that the cTID provides, such as:

  • Custom watchlists
  • Email alerts
  • Price alerts
  • Workspaces

Note: The cTID is seperate from your FxPro account login details and is something offered by Spotware directly. You can read more about it here

Hur kan jag ladda ner en cBot eller anpassad indikator på cTrader?

Du kan hämta ytterligare indikatorer/cBots via cTDN hemsidan: https://ctdn.com/algos/indicators - https://ctdn.com/algos/cbots
Du kan också klicka på indikatorikonen på något cTrader-diagram och välja 'fler indikationer'

fler indikationer

När du klickar på för att ladda ner från webbplatsen kommer det att be dig att installera det automatiskt på cTrader plattformen.

Hur vet jag om min cBot körs korrekt?

Om du kör cBots på din cTrader plattform kan du se listan med bifogade cBots i nedre vänstra hörnet av diagrammet. En ‘Stopp’ knapp visas också om din cBot körs korrekt.
Om du kör cBots på fliken 'Automatiskt' , kommer du att kunna se en lista över aktiva instanser under varje cBot listan. ‘Stopp’ knappen kommer också att visas bredvid löpande instanser.
När din cBot kör, kan du kolla ‘Journal’ och ‘cBot Logg’ för att se om ditt system rapporterar några fel.

Kan jag testa min cBot innan jag går live?

Ja, du kan backtesta prestanda för din cBot över historikdata på cTrader plattform. För att göra detta måste du navigera till din 'Automatisera' del av plattformen, klicka på pilen bredvid din cBot, och välj ‘Lätt till en Instans’. Navigera till fliken ‘Backtesting’ och ställ in dina favoritprovningsparametrar innan du kör.
När du är nöjd med din cBot, kan du testa den i levande handelsförhållanden genom att använda den på ditt demokonto.

Kan jag köra mer än en cBot samtidigt?

Ja, du kan köra flera cBots samtidigt och på samma diagram. När du lägger till dem i tabellen ser du en separat ruta för varje i nedre vänstra hörnet av diagrammet.

flerfaldig cBots

Hur stoppar jag en cBot som jag har laddat på min cTrader-plattform?

För att ta bort en cBot från cTrader klickar du på knappen ‘Stopp’. Instanser kan tas bort från diagrammet i cTrader eller från listan ‘Instanser’ på fliken 'Automatisera' knappen.

Kommer min cBot att fortsätta att fungera när jag stänger cTrader-plattformen?

För att dina cBots ska kunna handla för dig måste din maskin vara igång med din cTrader-terminal öppen. Om du stänger din cTrader-terminal kommer dina cBots att sluta handla.

Du kan prenumerera på FxPro VPS (Virtuell Privat Server) för att få dina cBots att fortsätta att handla dygnet runt, oavsett om din cTrader-terminal är öppen eller datorn körs.

Var hittar jag mitt konto saldo och handelshistorik?

Din kontobalans och handelshistorik hittas på ‘Klockhandel’längst ner på din cTrader skärm.

  • Positioneringsfliken: visar ditt nuvarande saldo, eget kapital, marignal, fri marginal, marginalnivå och orealiserad vinst och förlust.
  • Beställningsflik: visar din fullständiga orderhistorik
  • Historikfliken: visar din fullständiga orderhistorik.

Hur skapar jag ett cTrader handelsdeklaration?

Du kan exportera din handelshistorik från fönstret ‘Handelsklockor’‘Historik’, högerklicka var som helst i listan över tidigare beställningar och välj ‘Skapa Uttalande’ för att skapa en handelshistorikrapport som ett HTML-dokument, och välj 'Exportera till Excel' för att skapa en handelshistorikrapport som en Excel-fil.

Hur installerar jag cTrader skrivbordsplattformen?

Du kan ladda ner cTrader skrivbord plattform via länken nedan från hemsida: https://www.fxpro.com/trading-platforms/ctrader
Tyvärr är en MAC-version inte tillgänglig för tillfället, men vi erbjuder en cTrader webbtrader som du kan komma åt:
https://ct.fxpro.com/
För systemkrav och stödja webbläsare kan du se spotware hjälpsida.
Om du får ett fel att försöka installera det, orsakas det oftast av en brandvägg/antivirus som blockerar eller begränsar hämtningen. Avaktiera tillfälligt alla brandväggar/antivirus och försök igen att ladda ner plattformen.

Hur avinstallerar jag cTrader-plattform?

När du avinstallerar cTrader helt, finns det också tempmappar du måste radera för att kunna ta bort det. Följ instruktionerna nedan för att hela ta bort den från din dator:

Avinstallera cTrader via kontrollpanel, sedan:
- Under Dokument, ta bort cTrader och cAlgo - Under ''C:/Users/user/AppData/Roaming/'' ta bort: - Fxpro-cAlgo - FxPro-cTrader - FxPro-cTraderAnvändare
- Under ''C:/Users/user/AppData/Local/Apps/2.0/'' ta bort denna mappen
Du kan sedan fortsätta att ladda ner igen.

How to download trading platforms?

  1. After you register and log into FxPro Direct, you will see the relevant platform links conveniently displayed on your 'Accounts' page, next to each account number. From there you can directly install desktop platforms, open webtrader, or install mobile apps.
  2. Alternatively, from the main website, go to “All Tools” section and open the “Download Centre”.
  3. Scroll down to see all the platforms available. Several types of terminals are provided: for the desktop, web version and mobile application.
  4. Select your operating system and click “Download”. The platform upload will start automatically.
  5. Run the setup program from your computer and follow the prompts by clicking “Next”.
  6. After the installation is complete, you can log in with the specific account details that you received on your email after the trading account registration at FxPro Direct. Now your trading with FxPro can begin!

Watch video instruction

Video Thumbnail

FxPro Edge

Hur loggar jag in på FxPro Edge Handelsplattform?

Du kan logga in på FxPro Edge genom att navigera till https://edge.fxpro.co.ukoch ange dina direkta profiluppgifter.

Logga in

Om du har flera konton, kan du välja vilken som ska användas på nästa skärm.

Logga in

Du kan växla till ett annat konto genom att klicka på den övre högra rullgardinsmenyn.

 login

Hur lägger jag in en ny order?

Det finns flera sätt att placera en ny order:

  1. Via diagrammet
    • Högerklicka på diagrammet
    • Klicka på 'Skapa en ny order'

      Skapa Order
    • Den Nya Orderdialogen visas. Här kan du justera parametrarna för den position du ska öppna.

      Create Order

  2. Via Skapa Order Knapparna

    Create Order

  3. Via Order-plattorna på din bevakningslista (när handel med 1-klick är aktiverat)

    Create Order

Hur stänger jag en position på FxPro Edge?

För att manuellt stänga ett öppet läge måste du först hitta ordern i Positioner/ Order widget. Du kan antingen klicka på "Stäng Order" -knappen (med 1-klick-handel aktiverad) eller dubbelklicka på ordern och stäng den från dialogrutan som visas.

Stäng position

Stäng Order

Om du har fastställt giltiga stoppa-förlust eller ta vinst nivåer, kommer din order att stängas när marknaden har nått någon av de nivåer du har angett.

Alla stängda positioner kommer att visas i "Historia" widget

Hur lägger jag in en väntande order på FxPro Edge?

En väntade order är en instruktion att öppna en position när ett instrument når ett visst pris som är fördefinierat av dig. Du kan placera ett pågående order via huvudrutan "Order" genom att välja fliken "Gräns" eller "Stop". Dialogrutan låter dig då ange gränsvärde och utgångsdatum för den pågående beställningen.

Pending Order 1

Tänk på att Köpstopp och Säljgränser måste placeras över det aktuella marknadspriset medan Säljstopp och Köpgränser måste placeras under dagens marknadspris.

Alternativt kan du omedelbart lägga en väntande order genom att högerklicka på diagrammet.

Pending Order 2

Varför är Modifierings positionsknappen nedtonad när jag försöker ställa in SL/TP för en befintlig order?

Det här kan bero på att du har placerat dina stopp- eller vinstnivåer för nära det aktuella priset. Alternativt kan det innebära att du har satt dessa nivåer på fel sida av det aktuella priset.

Observera att för korta positioner (försäljningsorder) måste förlustförluster ställas högre än nuvarande marknadspris och vinstnivåerna måste sättas under det aktuella marknadspriset.

Du kan se miniminivåerna för varje plattform i symbolens specifikationer: https://www.fxpro.com/trading/forex

Kan jag lägga till egna indikatorer eller EA till FxPro Edge?

FxPro Edge stöder inte anpassade indikatorer eller EA vid denna tidpunkt. Vi vill lägga till support för detta i framtida utgåvor.

Hur kan jag lägga till fler widgets på min arbetsyta?

Du kan lägga till fler widgets för att anpassa din arbetsyta genom att klicka på knappen '+' i sidofältet. Widgets kan flyttas runt, omorganiseras och omformas.

Widgets

Kan jag se hur bra jag har handlat?

Du kan se ditt konto prestanda genom att klicka på antingen:
a) Översta fältet
b) 'Konto Prestanda' ikonen i sidofältet

Konto prestanda

How to download trading platforms?

  1. After you register and log into FxPro Direct, you will see the relevant platform links conveniently displayed on your 'Accounts' page, next to each account number. From there you can directly install desktop platforms, open webtrader, or install mobile apps.
  2. Alternatively, from the main website, go to “All Tools” section and open the “Download Centre”.
  3. Scroll down to see all the platforms available. Several types of terminals are provided: for the desktop, web version and mobile application.
  4. Select your operating system and click “Download”. The platform upload will start automatically.
  5. Run the setup program from your computer and follow the prompts by clicking “Next”.
  6. After the installation is complete, you can log in with the specific account details that you received on your email after the trading account registration at FxPro Direct. Now your trading with FxPro can begin!

Watch video instruction

Video Thumbnail

HANDEL & UTFÖRANDE

Vad är CFD?

'CFD' stands for 'contract for difference' and consists of an agreement (contract) to exchange the difference in the value of an underlying (currency pair, commodity, share, index, crypto) between the time at which the contract is opened and the time at which it is closed. If the difference is negative then the buyer must pay the difference to the seller. If the difference is positive then the seller must pay the difference to the buyer. When trading CFDs traders buy (go long) when they are expecting a rise, and sell (go short) when expecting a drop in value. The CFD derivatives market is not standardised and is made up of buyers and sellers who trade OTC ‘over-the-counter’ (not on any regulated exchange), meaning that the broker is the counterparty to every transaction and there is therefore counterparty risk. International banks & large investment firms act as liquidity providers by providing their own quotes for pricing CFDs based on the underlying prices, e.g., CFDs on FX pairs are based on the FX spot market. The brokers pricing and liquidity is usually received and aggregated from several such sources and can be affected by the available liquidity and pricing received from the above. As a very simple example: if you buy a ‘contract for difference’ at $14 and sell at $16 then you will receive the $2 difference. If you buy a CFD at $10 and sell at $8 then you pay the $2 difference. Basically, a CFD contract means that you are not physically buying the underlying, but through the CFD, you have exposure to the price movement of the underlying instrument.

Hur läses ett valutapar?

Forex Currencies are traded in pairs. Each currency is presented as a three letter abbreviation and is usually separated from the currency it is paired with a space, a point, or a slash. For instance, EUR/USD refers to the Euro US Dollar currency pair. The first currency in the pair is known as the base currency. The second currency in the pair is known as the quote or term currency. The value of the pair is defined by how much of the quote currency is required to purchase a single unit of the base currency. So if EUR/USD is currently trading at 1.31 then this means that $1.31 is required to purchase €1.

Vilka spridningar erbjuder ni?

We offer competitive spreads across all our platforms, with differences depending upon the account type you choose. On the MT4/MT5 Raw Spread account, we offer spreads without markup on FX & Metals, with a commission of $3.50 per lot (commission is charged when you enter and exit a position.) Our MT4/MT5 Standard account types are with marked-up spreads and zero commission. On the cTrader platform account, spreads on FX & metals are lower, with a commission of $35 per $1million USD traded. For the minimum and average spreads for each account type, please check the specifications for the specific instrument. First you need to select from the “Markets” Tab the underlying category and then click on the specific instrument of your choice to check the average spread. Spreads are floating, which means they are variable and fluctuate according to market conditions.

Varför har min väntade order inte genomförts?

Om din pågående order inte har genomförts kan det bero på att du inte hade tillräckligt med pengar för att öppna positionen när den pågående ordern utlöstes. Om så är fallet visas den raderade väntande beställningen i din kontohistorik.
Alternativt kan din väntande beställning inte ha genomförts eftersom det angivna priset inte uppnåddes. Vänligen observera att budpriset måste vara i din angivna nivå för att du inte ska kunna skicka beställning; för pågående Köpordrar, måste erbjudandepriset nå din angivna nivå.

Vilka uppdrag ska jag debiteras för handel?

On the FxPro Raw Spread account, spreads on FX & Metals start from 0 with a commission of $3.50 charged per lot when you open and when you close the position. On cTrader accounts, when trading FX & Metals, there is a commission fee of 35USD for every 1 million USD traded upon opening a position and 35USD upon closing the position.
All other instruments on the above account types are with floating spread and zero commission.

On Standard accounts, we do not charge any commission on any instruments. You are only charged the spread, on which we apply a small mark-up (and any applicable swap charges). The same applies to Spread betting accounts for UK clients.

Vilka instrument erbjuder ni för handel?

At FxPro we offer CFDs on Forex, Metals, Futures, Shares, Spot Indices, Spot Energy, ETFs & Cryptos*. Please visit the following pages to find out more information about each asset:

https://www.fxpro.com/trading/forex

https://www.fxpro.com/trading/futures

https://www.fxpro.com/trading/indices

https://www.fxpro.com/trading/shares

https://www.fxpro.com/trading/metals

https://www.fxpro.com/trading/energies

https://www.fxpro.com/trading/cryptocurrencies

*Cryptocurrency CFDs are not available to retail clients of FxPro UK Ltd

Erbjuder ni Kryptovalutor?

We offer CFDs on a several different cryptocurrencies including Bitcoin, Ethereum, Litecoin, BitcoinCash, Ripple and many more.

You can see more details and trading conditions on the following link:

https://www.fxpro.com/trading/cryptocurrencies

Please note that Cryptocurrencies are not available to retail clients under FxPro UK Ltd.

Do you offer guaranteed stop loss?

A stop-loss order may serve as an additional risk minimisation strategy. However, the requested price of a stop-loss order is never guaranteed. This is because the price at which the stop-loss order is placed serves only as a ‘trigger point’. In the event that the price of the financial instrument being traded reaches the trigger price, your stop-loss order will be treated as a market order and executed at a Volume Weighted Average Price (‘VWAP’) as per the Order Execution Policy. As a result, a stop-loss order may be executed at a worse price. This applies to all 'stop' orders placed on any of our platforms.

Hur många decimaler uppskattar ni priser?

We quote all FX pairs to an extra digit, meaning that the last digit is the 'point' and the second to last digit is the 'pip'.

Vad är FxPros modell för utförande?

We are an NDD execution broker offering CFDs on 8 underlying assets. We offer Market Execution for all of our account types.

We internally match a great deal of our order flow and residual exposure remains in house up to our market risk limit. Excess exposure may then be hedged externally.

You can read more about our execution model on the page below:

https://www.fxpro.com/pricing/model

Uppstår glidningar på era plattformar?

Glidning är en del av handel och vanligt förekommande på valutamarknaden. Det förekommer i tider med hög volatilitet eller låg likvidiet, såväl som under stora nyhetsmeddelanden eller vid frisläppande av viktig ekonomisk data.

FxPro tar alla nödvändiga steg för att skydda handlare gentemot marknadsvolatilitet och våra kunder kan dra nytta av en högt avancerat handelshanteringssystem som minskar risken för negativ glidning och garanterar utförande till bästa tillgängliga pris.

Vi har en utmärkt glidnings statistik som du kan se här:
https://www.fxpro.com/pricing/model

Erbjuder ni mikro (0.01) partier?

Ja, mikropartier är tillgängliga på alla våra plattformar med vår standardkontotyp.

Vilken hävstång erbjuder ni?

The leverage available to you may differ depending upon your jurisdiction and the instrument/platform you are trading with.

Please follow the link below to find out more information in regards to leverage: https://www.fxpro.com/leverage-information

what-are-fixed-spreads.title

what-are-fixed-spreads.description

Vad är flytande spridningar?

Flytande spridningar varierar över dagen, beroende på marknadens volatilitet och tillgängliga likviditet. De representerar de bästa buden och efterfrågade priserna som vi kan säkra från våra likviditetsleverantörer.

Den största fördelen med flytande spridningar är att du får det bästa aktuella marknadspriset när du handlar, vilket ofta kan vara lägre än vid handel på ett spridningskonto. Å andra sidan kan flytande spridningar också öka betydligt före och efter stor-påverkan nyhetsmeddelanden och under hög volatilitet på marknaden.

Kommer jag att erfara prisändringar?

All of our account types use Market Execution and there are thus no requotes.

This is because all market orders are executed at the VWAP (Volume Weighted Average Price)

Vad är stoppnivån?

Margin level (%) is displayed on the trading platform and is calculated as follows: Equity / Margin X 100.

FxPro offers Negative Balance Protection (subject to the FxPro Order Execution Policy) to ensure that clients cannot lose more than their overall investment.

The stop out level is {{percent}}% for all account types.

For cTrader accounts, Spotware’s 'Smart Stop Out' logic will be used.

Vad är skillnaden mellan en stopporder och ett gränsvärde?

Limit and stop orders are often confused with each other as both are pending orders that instruct a broker to open or close a position when an asset’s price reaches a certain level.

Buy limit orders instruct that a position is opened when the market price reaches a level lower than the current price. Sell limit orders instruct that a position is opened when the market price reaches a level that is higher than the current market price. Conversely, buy stop orders are entered above the current market price and sell stops are entered below the current price.

Bear in mind that pending Limit orders are executed with ‘Limit Execution’, meaning you will receive your requested price or better, whereas Stop orders are executed with ‘Market Execution’, meaning that the trade is executed at VWAP.

Kommer min EA/cBot fortsätta att fungera när jag stänger plattformen?

För att din EA ska kunna handla åt dig, måste din maskin köra med din MT4/cTrader terminal öppen. Att stänga din terminal kommer att få din EA/cBots att sluta handla.
Du kan prenumerera på FxPro VPS (Virtuell Privat Server) för att få dina EA/cBots att handla dygnet runt oavsett om din MT4/cTrader terminal är öppen eller om din dator är igång.

Hur beräknas swap?

Swap is calculated by taking the difference between the respective interest rates in the currency pair being traded and adding FxPro's commission fee for rolling over the position to the next trading day. The result can either be positive or negative depending on the instrument.

Swap is calculated and charged once every weekday, however, to account for weekends, a triple charge will take place on Wednesday for FX & metals, and on Friday for other instruments.

Swap fee for FX= Pip value X swap value in points] / 10

Swap fee for Non-FX instruments= Lot size X Swap Value X Number of nights.

For Shares and Cryptos, the swap fee is displayed as an annual percentage. Therefore the calculation is slightly different.

Swap fee for Shares= No.Of Nights X No.Of Shares X Share Last Price X Annual Percentage charge / 360

Swap fee for Cryptos= number of coins x Crypto last price x Annual Percentage charge / 360

We have a useful Swap calculator you can use to estimate the Swap incurred on trades: https://www.fxpro.com/trading-tools/calculators/swap

Examples: If you buy 100 (hundred) shares of Apple Inc (AAPL.O) at the price of $140 and hold them for one night at an annual rate of -2.8597 %, the charge will be -$1.11.

If you are short 2.0 lots (200k) of EURUSD for 2 nights, and the swap fee in points is -0.5739 then the swap charge will be -$2.29 ($20 pip value X -0.5739 X 2 nights /10 )

What is leverage?

Leverage affects the funds required to place a position, multiplying your buying power, allowing you to open a position larger than your deposit. Leverage requires you to post collateral with us in the form of margin and the higher the leverage the less the required margin to open a position of equivalent value or for the same initial margin you can open much larger positions.

Initial margin Leverage Buying Power (units)
$1,000 1:1 $1,000
$1,000 1:10 $10,000
$1,000 1:33 $33,000

Leverage can be expressed either as a Ratio, or in a % format. Both are displayed on our website for easy understanding.

For example, saying you have leverage 1:20 is the same as saying you are required to have a margin that is only 5% of the overall value of the trade.

Excessive use of leverage can of course be very risky because it can magnifies your P&Land this can lead to large losses which can lead to stop out, the automatic closing of your position. This is because your collateral available to sustain potential losses and not fall below the ‘maintenance margin’ required so that your position is not liquidated, is much less as a % of the position when using higher leverage.

Also note that higher leverage increases the effect of spread and Swap fees as a % on your invested capital. For example if the spread on an instrument as a % is 0.1% and you open a trade with 20 times leverage the spread cost as a % on your deposited margin will be 2%.

Example:

With leverage 1:5 you would need to deposit EUR 20,000 to open 1 lot of EURUSD (100,000) , while at leverage 1:30 you could open the same trade with only EUR 3,333.

Please refer to the margin calculator, https://www.fxpro.com/trading-tools/calculators/all-in-one. Here you can test how much of your margin will be needed to open a trade at different leverages and with different lot sizes

What is VWAP?

VWAP stands for ‘Volume Weighted Average Price’ and applies to market execution orders

If the requested volume is not available all at the same price, the order will automatically execute the maximum volume at the best available price, and then the remaining volume at the next best price and so forth. An average of all these prices is then taken, which is the price the order will execute at (the VWAP).

All stop orders, once triggered, are subject to ‘Market Execution’ which means that FxPro will automatically aggregate all available liquidity at the best possible prices and fill your stop orders at first available VWAP. The VWAP price may be on, above, or below your requested price.

Please see the relevant section of our Order Execution policy: Market Execution Order Market order is the intention to either buy or sell at the current market price, subject to the liquidity available. In the event, there is not enough liquidity at the top of the book to fill a Client’s market order, the system will automatically aggregate the volume received from third party liquidity/ price provider(s) and execute the market order at the ‘Volume-Weighted Average Price’ (‘VWAP’), subject to the liquidity available at the time of the execution.

Example:

Depth of Market for EURUSD

The image above shows a snapshot of the Depth of Market for EURUSD.

The right hand side shows ASK prices (price at which you buy)

The left hand side shows BID prices (price at which you sell)

Each tier displays the volume available at each price tier. For example, a trade of 2.50 lots or lower, would receive the top of the book price (the first row of prices). And for trade size above this, the overall price would be calculated according to the price tiers and volumes available at each.

For example, lets say we want to Sell 8 lots (800k units of EUR). The order will be executed as follows:

250,000 * 1.16520 = 291,300

500,000 * 1.16519 = 582,595

50,000 * 1.16518 = 58,259

You then add up all the tiers = 932,154 and divide by your trade size in units

932,154 / 800,000 = 1.16519 (rounded to 5 decimal places)

What is a market order?

A ‘Market Order’ applies to the MT4 Market, cTrader, MT5 & FxPro platforms and dictates that you want to enter the market at the current market price, no matter what that may be. Market Orders are filled at VWAP (Volume Weighted Average Price), meaning that you may receive a price above, below or on the price you saw when you executed the order.

Market Execution is also applied to all ‘Stop’ orders across all of our platforms. (Stop losses, Stop outs & pending stop orders).

Because different LPs will have different prices and available liquidity, the available volume is tiered and large orders may be executed at a non-‘top of the book’ price. Top of the book means the best Bid / Ask prices are streamed in the platform. The Market Depth however is much more complex than this and Market Execution accounts for this. Please refer to our ‘What is VWAP?’ question for further information.

What is a Stop Loss order?

A ‘Stop Loss’ order is used to limit losses, or potentially to take a profit after a loss.

It can be attached to an order at the time of opening, or you can modify a position and add a stop loss at a later time. It can also be attached to a Pending Order.

A Stop Loss must be placed below the current market price on Buy positions, and above the current market price on Sell positions.

All Stop orders, which include Stop Losses, are executed with ‘Market Execution’, which means that once the order is triggered, it is filled at the current market price at that time (VWAP).

The VWAP can be on, above or below the requested price.

This means that especially during times of high volatility, you may receive a much different price than your specified stop level, which is referred to as ‘Negative Slippage’.

What is a Take Profit order?

A ‘Take Profit’ order is used to lock in profits at a specified price, or potentially to limit further losses after a substantial gain.

It can be attached to an order at the time of opening, or you can modify a position and add a take profit at a later time. It can also be attached to a Pending Order.

A Take Profit must be placed above the current market price on Buy positions, and below the current market price on Sell positions.

All ‘Limit’ orders, which includes Take Profit, are executed with ‘Limit Execution’, which means that you will receive your requested price or better. At the time your Take profit is triggered, if a price exists in the market which is in your favour, FxPro will fill you at the better price.

It is not possible therefore, to receive a worse price on a ‘Limit’ order such as Take Profit.

Take profits on long positions will be triggered for execution once the ‘BID’ price reaches your take profit level. Take profits on short positions will be triggered for execution once the ‘ASK’ price reaches your take profit level.

What is a Stop Out?

A ‘Stop Out’ is a triggering of a forced automatic closing of a trader's positions in case that person's trading account equity falls below a certain threshold.

Margin level is displayed on the platform as a % anytime you have open positions, and is calculated as: Equity / Initial Margin *100

Equity means the balance + unrealised P&L in each trading account and does not include any balance in your FxPro Wallet.

Example:

The Stop Out level is 50%, depending on your jurisdiction. This means that once your Equity falls to a value equal to 50% of your initial margin, stop out(s) will begin to occur.

So, with an initial deposit of $1000, and an initial margin of $100, you are left with a Free Margin of $900. If losses reach $900, you will have 0 Free Margin remaining, and your margin level % at this time would be 100% (100 equity / 100 Initial margin = 100%). If losses continue and eventually reach $950, the 50% Stop out would be triggered. (50 equity / 100 used margin = 50%)

Now that we have explained how the stop out is applied, let’s see an example at which price you would be stopped out.

You open a Buy position of 100 barrels of Brent Oil (0.1 lot) at a price of $55 per barrel. This position is using a leverage of 10 times (1:10) and you started with $600 in your account.

Initial margin is 1/10= 10% of the exposure. The exposure, in this case, is 100 barrels times 55= $5,500. So, your initial margin is 550, leaving $50 free margin.

The price starts to fall, and we want to find out at what price Equity will be equal to 50% of initial margin. To do this, we need to calculate the price at which our loss will be 50% of 550 = 275, plus the free margin because as we explained in previous example above, losses are first used against free margin. So, the total loss would be 325 or 3.25 per barrel since our position is 100 barrels. When the price drops by 3.25 and reaches (50-3.25) $46.75, that is the BID price, you will be stopped out.

Stop Outs help to prevent trading accounts from falling into a negative balance, however, in very volatile markets, or during market gaps, it is not always possible to fill orders at a specific level and there might be significant slippage when Stop out orders are executed.

How can I show the ASK price on the platform?

As default, price charts are built using the BID price, however, it is the ASK price (the higher price) at which Sell order closures are triggered or buy positions are opened.

You can add the current ask price to the chart on all our platforms if it is not already shown as default.

On MT4 and MT5 go to Charts >Properties and tick the box to ‘Show Ask line’.

On cTrader, right click in the chart and go to ‘Viewing Options’ and tick the ‘Ask Price line’ option.

On the FxPro App, the Ask price appears as default

What is slippage?

Slippage refers to instances where the executed price differs from your requested price. I.e. the price ‘slipped’.

Slippage occurs when your Market Order is triggered and filled at a price different to that which you have requested. The difference may only be minimal, or it could be significant. Price Gaps and increased volatility can result in substantial slippage in some cases.

This is a normal market practice and a regular feature of the foreign exchange markets under conditions such as illiquidity and volatility due to news announcements, economic events and market openings. The slippage can be positive or negative. Slippage can also occur when larger orders are partly executed at tier 2 or even Tier 3 prices (see question What is VWAP).

Although we are not required to do so, we publish our Execution Statistics every year on our website: https://www.fxpro.com/pricing/model

Example:

You have a long (buy) position of 1000 barrels (1lot) of WTI prior to market closing at price $50.00, and you set a take profit at price $50.50 and a stop loss order at $49.5.

However, due to significant news reports over the weekend, at the market opening on Monday, WTI opens with an upward gap at price $51.

Therefore, your take profit order will be triggered once the market reopens (as the price has moved above your take profit level), at the price of $51.00, and will be executed at this price or better.

This is how market gaps and slippage may cause more profit or loss than anticipated and why stop orders such as ‘stop losses’ are never guaranteed to be executed at your requested price.

What is Spread?

The difference between the Bid and Ask prices is the ‘Spread’, which is what you pay to the broker in return for placing the order through them.

Therefore, you will notice that trades start in a minus figure, as you need to cover the spread before you begin make profit.

Let’s demonstrate this using an example. You buy 1 lot of EURUSD at $1.0700 the bid and ask prices were $1.0698 and $1.0700. When you buy, you get the Ask price. The price moves in your favour by 5 pips making the new Bid and Ask prices $1.0703 and $1.0705. You close the trade by selling at the new Bid price of $1.0703, making 3 pips profit which equals $30.

The reason that in this example your profit is less by $20, is due to the fact that you have been charged a 2pips spread.

Let’s take another example using GOLD, which is denominated in USD. You decide to Sell (short) 100oz (1 lot) when the bid and ask prices were 1600.50 and 1601.00. As this is a sell position, it is opened at the Bid price of 1600.50. The price then moves down in your favour by 0.50, making the new bid and ask prices 1600.00 and 1600.50. You close the trade by buying at the new Ask price of 1600.50.

In this case, even though the price moved in your direction, you were charged the spread and your order was opened and closed at the exact same price (1600.50), meaning that your Profit or Loss is equal to 0.

Spreads are typically floating and fluctuate depending on liquidity and volatility. Volatility is affected by Liquidity and vice-versa.

What do I do if I have a question or enquiry regarding one of my trades?

If you would like to check any orders, please send an email to [email protected] from your registered email address with your account number and the order number of the trade, and we will check your enquiry and get back to you as soon as possible.

You can find the order number in your trade account tab or history tab.

Why has my pending order been executed or Stop loss/take profit triggered when the price has not reached the specified price?

Bear in mind that Buy positions are opened at the Ask price (and closed at the Bid price), whereas Sell positions are opened at the Bid price (and closed at the Ask price).

Therefore, stop losses, take profits and pending orders need to be triggered by the Bid or Ask price displayed on the price chart before being executed.

The Ask price is always higher than the Bid price as it includes the FxPro spread. Therefore, you need to take into account the spread at the time the order was triggered.

For example, if you opened a sell trade on EURUSD at 1.15700 and placed a stop loss of 1.15750, it means your stop loss will be triggered when the Ask price reaches 1.15750. So, if the spread at the time is 1.5ips, you may see your order closed when the price in the chart is only at 1.12735.

The price charts display BID prices by default. If you cannot see the current ASK price in your platform, please refer to our FAQ: How can I show the ASK price on the platform?

What is liquidity?

Liquidity, in simple terms is the ability to trade (buy and sell) an instrument and is considered good when there are many market participants interested in Buying and Selling the instrument at any volume. The easier it is to sell or buy the instrument at any given volume, the better the liquidity.

The more liquid an instrument, the tighter the spread usually, as the market participants compete to get the best prices. When there is low liquidity, the pricing is generally more erratic, and the spreads may be higher due to lower demand for the instrument.

What is Swap (rollover)?

Since every currency trade involves borrowing one currency to buy another, interest rollover charges are part of forex trading.

Interest is paid on the currency that is borrowed, and earned on the one that is bought. Swap may be positive or negative and applies whenever you leave a trade open overnight.

If you are buying a currency with a higher interest rate than the one you are borrowing, then the net interest rate differential will be positive and you will earn funds as a result. Conversely, if the interest rate differential is negative then you will be charged.

Swap also applies to non-FX instruments, due to the fact that all instruments are traded in particular currency which incurs an interest rate.

On the platforms, ’swap’ is automatically converted into the balance currency. The Operation is conducted at midnight server time (10pm UK time) and will only be charged/gained if you have an open trade at this time.

the swap is calculated and charged once every weekday, however, to account for weekends, a triple charge will take place on Wednesday for FX & metals, and on Friday for other instruments. FxPro Swap rates are in line with the Banks and are reviewed and updated on a weekly basis by the Execution department.

The up-to-date swap lists can be viewed at any time on our website in the instrument specifications or via the trading terminals.

REDOVISNING & VALV

Är det möjligt att förlora mer pengar än jag deponerade?

FxPro offers Negative Balance Protection (NBP) for all clients, regardless of their categorisation & jurisdiction, thereby ensuring that you cannot lose more than your total deposits.

For more details please refer to our ‘Order Execution Policy’.

FxPro also provides a stop out level, which will cause trades to be closed when a certain margin level % is reached. The stop-out level will depend on the account type and jurisdiction under which you are registered.

How do you keep Clients funds safe?

FxPro tar säkerheten för kundernas fonder mycket allvarligt. Därför är alla kundfonder helt åtskilda från bolagets egna medel och förvaras i separata bankkonton i större europeiska banker. Detta säkerställer att kundfonder inte kan användas för något annat ändamål.

Dessutom är FxPro UK Limited medlem i Financial Services Compensation Scheme (FSCS) och FxPro Financial Services Limited är medlem i Investor Compensation Fund (ICF).

Vilka metoder kan jag använda för att sätta in pengar på mitt FxPro konto?

We offer a wide range of payment methods, all with 0 fees from FxPro. These include Bank Wire transfers, Credit/Debit cards, PayPal, Neteller, Skrill, and many more local options tailored to your country and jurisdiction.

You can check all available payment methods and based on your location directly in your login area or via this link:
https://www.fxpro.com/pricing/deposit-methods

Please note that you must withdraw via the same method used to fund your account.

Vad är FxPro Plånbok?

FxPro Plånboken är ett personligt riskhanteringsverktyg som fungerar som ett centralt konto där du kan överföra pengar till alla dina andra konton med några enkla klick. Den största fördelen med att göra insättningar till din FxPro Plånbok jämfört med att finansiera dina konton direkt är att dina deponerade medel är helt skyddade mot eventuella öppna positioner som du kan ha i ditt handelskonto.

Hur sätter jag in pengar till min FxPro Plånbok?

Insatta pengar krediteras automatiskt till din FxPro Wallet. Du kan överföra belopp mellan din Plånbok och dina handelskonton när som helst. Logga in på din FxPro Direct, välj'Insättningsfonder' eller 'Plånbok' och välj den betalningsmetod som du föredrar.

Vänligen se mer information och våra tillgängliga betalningsmetoder på den här länken:
https://www.fxpro.com/pricing/deposit-methods

Hur tar jag ut pengar från min FxPro Plånbok?

Log in to your FxPro Direct and select 'Withdraw’ or 'Wallet'.

Please note that in order for the withdrawal to be successful, you should transfer your funds to your FxPro Wallet.

Kindly note that you must follow our withdrawal policy which instructs that clients must withdraw via the same method used to deposit, unless that method has been fully refunded or refund limits have expired. In this case, you may use bank wire method, or another method previously used to fund (as long as it can accept payments) to withdraw profits.

Vilka är de tillgängliga valutorna för FxPro Plånbok?

We offer Wallet currencies in EUR, USD, GBP, CHF, JPY, PLN, AUD and ZAR. Additionally, we also offer NGN, VND, THB, MYR and IDR. (Depending on your jurisdiction)

The currency of your FxPro Wallet should be in the same currency of your deposits and withdrawals in order to avoid conversion fees. Any transfers from your FxPro Wallet to your trading accounts in a different currency will be converted as per the platform rates.

Hur överför jag pengar från min FxPro plånbok till mitt handelskonto?

You can instantly transfer funds between your FxPro Wallet and your trading accounts by logging in to your FxPro Direct and selecting 'Transfer'

Select your Wallet as the source account and the target trading account and enter the amount you wish to transfer.

If your trading account is in a different currency to your FxPro Wallet, a pop-up box will appear with a live conversion rate.

Kan jag ändra min FxPro Plånbok valuta?

För att undvika potentiella konverteringsavgifter är det att föredra att din FxPro Plånbok är av samma valuta för dina insättningar och uttag.

Om du av misstag har öppnat din FxPro Plånbok i fel valuta, vänligen kontakta vår Back Office Avdelning på [email protected] för att rätta till misstaget.

Vilka omräkningskurser använder ni?

FxPro klienter drar nytta av några av de mest konkurrenskraftiga valutakurser på marknaden.
För insättning från en extern finansieringskälla (dvs. från ditt kreditkort till din Plånbok i en annan valuta) och uttag till en extern finansieringskälla (dvs. från din Plånbok till ett kreditkort i en annan valuta), kommer tillgångarna konverteras enligt den dagliga bankräntan.

För överföringar från din FxPro Plånbok till ett handelskonto av en annan valuta, och vice versa, kommer konverteringen att bli gjord enligt den hastighet som visas på popupfönstret samtidigt som du klickar på att bekräfta.

Hur lång tid tar en banköverföring och vad är avgifterna?

For international bank wire deposits, please allow **3-5 business days** for funds to reflect in your FxPro Wallet. FxPro and our receiving bank do not charge any fees for bank wire deposits; however, other banks involved in the process, such as sending or intermediary banks, may apply their own fees.

We also offer **local banking options** for many countries, providing faster and more efficient processing times. For example:

- **GBP Transfers (UK)**: Usually reflect **within the same business day**, with no fees from FxPro or our receiving bank. - **SEPA Transfers (EU)**: Typically reflect **within the same business day**, with minimal fees (usually just a few euros). - **Other Local Banking Methods**: Availability depends on your country, and these are generally also very fast.

You can view all available deposit methods and processing times specific to your country and jurisdiction by logging into your FxPro account.

Hur kan jag ta ut pengar om kortet som jag brukade göra insättningar med är avbrutet eller har utgått?

Efter avbokning av ett kort, är bankerna skyldiga att tillåta begränsade transaktionstyper att äga rum, inklusive återbetalningar, vanligtvis för minst 6 månader. Du bör därför ta ut tillgångarna till kortet du använt för insättning, även om det har blivit avbrutet. Du kommer att få dessa tillgångar till ditt nya kort som är kopplat till samma bankkonto som ditt tidigare, annullerade kort.

Om bankkontot kopplat till kortet är helt stängt måste du skicka ett bevis på konto stängning till ekonomiavdelningen [email protected]

Can I transfer funds between my FxPro Wallet and trading accounts during the weekend?

Yes, as long as the specific trading account you are transferring from does not have any open positions.

If you have an open trade during the weekend, you will be unable to transfer funds from it to your Wallet until the market reopens.

Weekend hours begin on Friday at market closure (22:00 UK time) until Sunday, at market opening (22:00 UK time).

Hur kan jag ta ut via insättningsmetoden?

Logga in på din FxPro Direct, välj 'Ta ut Tillgångar' eller 'Plånbok' och välj överföringsmetoden. Kom ihåg att vi kan kräva ett kontoutdrag som bevis på att du är bankkontoinnehavaren.

Vänligen var medveten om att ifall du ska ta ut via insättningsmetoden, bör du först återbetala alla dina Kreditkort, Paypal och Skrill insättningar inom de senaste 6 månaderna.

Hur länge behöver jag vänta på mitt uttag för att nå mitt bankkonto?

Uttagsförfrågningar behandlas av vår kundavdelning inom 1 arbetsdag. Den tid som behövs för att dina tillgångar ska överföras varierar dock beroende på din betalningsmetod.

Internationella banköverföringsuttag kan ta 3-5 arbetsdagar.

SEPA och lokal banköverföringar tar upp till 2 arbetsdagar.

Kortuttag kan ta 5-7 arbetsdagar

Alla andra betalningsmetoder tar normalt sett 1 arbetsdag.

Hur lång tid tar det att behandla min uttagsförfrågan?

During normal working hours, withdrawals are usually processed within a few hours. If the withdrawal request is received outside working hours, it will be processed the next working day.

Bear in mind that once processed by us, the time taken for your withdrawal to reflect will depend on the payment method.

Card withdrawals can take around 10 working days and International Bank Transfers may take 3-5 business days depending on your bank. SEPA and local transfers usually reflect within the same business day, as do E-Wallets transfers.

Please note that although card deposits are processed immediately, this does not mean that funds have already been received in our bank account as the bank clearing procure usually takes some days. However, we credit your funds immediately in order to be able to trade instantly and protect open positions. Unlike deposits, the withdrawal procedure takes longer.

Hur lång tid tar det för mina pengar att sättas in på mitt FxPro Konto?

We usually process deposits **within 10 minutes** of receiving them, ensuring your funds are available as quickly as possible. For SEPA and other local banking transfers, deposits typically reflect **within the same business day**, while all other payment methods are also processed in approximately **10 minutes**.

If you wish to check the status of any pending transaction, feel free to contact our **24/5 support team**, who are always ready to assist you.

You can choose to send your deposit to your FxPro Wallet or directly to a trading account of your choice. Please note that all transactions are placed via the Wallet, so **currency conversions may apply** when transferring directly to a trading account in a different currency from your Wallet.

Vilken metod ska jag använda för uttag?

It is our policy that any recent card deposits should be withdrawn to the card in question first, before refunding to any other method, even if other methods were used for funding. Kindly note that after refunding any cards, PayPal and Skrill deposits should also be refunded. Once all deposits from the above-mentioned payment methods are fully refunded, you will then be able to withdraw via bank wire or another method previously used to fund. (Provided that it can receive payments) The methods that remain to be refunded will be clearly displayed to you in FxPro Direct.

Tar ni ut några avgifter för insättningar eller uttag?

FxPro does not charge any fees/commission on deposits/withdrawals, however, you may be subject to fees from other payment providers involved in the transaction, particularly with banks. Please note that for e-wallets, there may be a fee for withdrawals but only if you have not traded. You can see more details on our funding page: https://www.fxpro.com/pricing/deposit-methods

"

Vilka valutor kan jag använda för att finansiera mitt FxPro Konto?

Klienter av FxPro UK Limited kan deponera i: USD, EUR, GBP, AUD, CHF, JPY och PLN.

Klienter av FxPro Financial Services Limited kan deponera i: USD, EUR, GBP, AUD, CHF, JPY, PLN och ZAR. Insättningar i RUB är också tillgängliga, men medel som deponeras i RUB kommer att konverteras till kundens Plånbok(Valv) valuta vid mottagandet.

Klienter av FxPro Global Markets Limited kan deponera i: USD, EUR, GBP, CHF, AUD, PLN, ZAR och JPY. Insättningar i RUB är också tillgängliga,men medel som deponeras i RUB kommer att konverteras till kundens Plånbok(Valv) valuta vid mottagandet.

Klienter av FxPro Global Markets MENA Limited kan deponera i: USD, GBP och EUR. Insättningar i AED är också tillgängliga, men medel som deponeras i AED kommer att konverteras till kundens Plånbok(Valv) valuta vid mottagandet.

Vänligen notera att ifall du överför pengar i en annan valuta än din FxPro Plånbok, konverteras pengarna till din Plånboks valuta med växelkurs vid transaktionstidpunkten. Av denna anledning föreslår vi att du öppnar din FxPro Plånbok i samma valuta som dina insättningar och uttag är.

Vilka Kredit/Debitkort accepterar ni?

We accept Credit/Debit cards including Visa, Visa Electron, Visa Delta, MasterCard, Maestro International and Maestro UK.

Vad ska jag göra om jag inte har fått mitt uttag?

Om du har gjort en begäran om uttag via Banköverföring och inte har fått dina pengar inom 5 arbetsdagar, vänligen kontakta vår Kundbokföringssavdelning på [email protected], och vi kommer att förse dig med en Snabb Kopia.
Om du har gjort en begäran om återkallande via Kredit/Debitkort och inte har fått dina pengar inom 10 arbetsdagar, vänligen kontakta vår Kundbokföringsavdelning på [email protected] och vi kommer att förse dig med ARN-numret.

Varför har min Kredit/Debitkorts insättning blivit nekad?

Det finns flera anledningar till att ditt Kredt/Debitkort kan ha blivit nekat. Du kan ha överskridit din dagliga transaktionsgräns eller kortets tillgängliga Kredit/Debit belopp. Alternativt kan du ha angett en felaktig siffra för kortnummer, utgångsdatum eller CVV-kod. Av denna anledning, vänligen verifiera att dessa är korrekta. Se till att ditt kort är giltigt och inte är utgånget. Slutligen kolla med din utfärdare för att försäkra dig om att ditt kort har godkänts för onlinetransaktioner och att det inte finns några skydd som hindrar oss från dra pengar från det. Find more information

How to fund your account

  1. Sign in to FxPro Direct with your email and password.
  2. Open the “Wallet” section and click the “Deposit” button.
  3. Now you can choose from a selection of convenient payment methods. All the deposits and withdrawals are processed with no commissions from the FxPro side.
  4. Choose the method and specify the amount you want to deposit. Then fill out payment details and follow the prompts on screen to confirm the payment.
  5. Once approved, the deposited amount will appear in your FxPro Wallet balance, or the trading account specified, and will be displayed in your Transaction History.
  6. You can now transfer funds to an account and begin trading!

Watch video instruction

Video Thumbnail

FXPRO DIRECT

Vad är FxPro Direkt och hur kan jag logga in?

FxPro Direct is your online account management page.

Click on the 'Log In' option on the top right of the website. You can log in with your registered email address and password.
Your FxPro Direct allows you to create new accounts, edit existing ones, fund your accounts and download trading platforms. You may also edit your mailing options or subscriptions.


The ‘Tools’ tab in FxPro Direct gives you access to various services we offer, including the FxPro Dashboard, Economic Calendar, Calculators and FxPro Squawk. These tools can be accessed by all users, including those who are still practising on demo accounts.

Hur återställer jag mitt lösenord för FxPro Direct?

Återställ ditt FxPro Direct lösenord, klicka på ‘Återställ lösenord’ längst ner i inloggningsrutan. Ange din registrerade e-postadress och skicka in begäran. Du får snart en länk till den e-postadress du har angett, vilket tar dig till en sida där du kommer att kunna ange ett nytt lösenord för ditt konto.

Hur laddar jag upp ett dokument?

För att ladda upp ett dokument via FxPro Direct klicka på ‘Min Profil’ och välj ‘Ladda upp Dokument’. Klicka på 'Bläddra' för att öppna ett nytt fönster, hitta och välja det dokument du vill ladda upp, och klicka sedan på 'Öppna'.

Du får ett meddelande om att uppladdningen pågår och ett meddelande som bekräftar att dokumentet har laddats upp.

När dina dokument har laddats upp, kommer vår Back Office Avdelningen att granska dem i den ordning de mottogs.

Hur redigerar jag min profilinformation?

To change any of your personal details, please send an email to [email protected]. Bear in mind that for security reasons, we will require an updated proof of residence to be uploaded via FxPro direct for a change in address and a phone verification for a change of email.

Hur återställer jag lösenordet för min handelsplattform?

Please log into 'FxPro Direct' and click on Accounts. Next to account number you will see the icon to 'Reset Password'. Once you click on it, system will automatically send email containing a new temporary password.

For cTrader accounts, you can reset the password for your cTID from here: https://id.ctrader.com/reset

Hur återaktiverar jag mitt konto?

Please note that live accounts are disabled after 3 months of inactivity, but you may, however, reactivate them by emailing [email protected] with your request. Unfortunately, demo accounts cannot be reactivated, but you may open additional ones via FxPro Direct.

In order to request reactivation, please send an email to [email protected] or contact us on Live Chat.

Hur ändrar jag hävstångseffekten på mitt handelskonto?

Log in to FxPro Direct, go to ‘My Accounts’, click on the Pencil icon next to your account number and select ‘Change Leverage’ from the drop-down menu.

Please note that in order for the leverage of your trading account to be changed, all open positions must be closed.

Note: The maximum leverage available to you may vary depending upon your jurisdiction.

Hur adderar jag mer pengar på mitt demokonto?

Log in to your FxPro Direct, go to ‘My Accounts’, click on the demo account heading, and select 'Add Funds'. Please select the desired amount (500 – 500,000) and your demo account balance will be instantly updated on your trading platform.

Var kan jag se min transaktionshistorik?

Log into your FxPro Direct, and you will see your transaction history under the 'Wallet' tab. There is also a filter and an option to 'Export' the transactions.

FxPro App

What is the FxPro App?

The FxPro App is a personal mobile account management space that allows for trading via the app using any FxPro Metatrader 4 or 5 account type. In 2024, we earned a 5* rating from the Investors Chronicle and Financial Times award for our app and its unique features.

  • You can create new accounts, complete the verification process, change passwords, top-up accounts with multiple funding options, withdraw funds etc.
  • The app features detailed charting features provided by TradingView, along with analysis tools and customisation.
  • Market analytics also keep traders up to date on major news with an integrated Economic calendar with alerts, plus real-time push notifications on increased volatility and major market moves.
  • If you have any questions, please get in touch with our 24/5 award-winning support team directly from within the app.

How many trading accounts can I open in the FxPro App?

You can create up to five live trading accounts with different settings in the FxPro App. They can be in different currencies and on various platforms.

Simply select one of the available trading platforms (MT4, MT5, cTrader or the integrated FxPro platform) and choose the preferred leverage and account currency. You can also transfer funds between the accounts using your FxPro Wallet.

For newcomers, FxPro provides comprehensive instructions on how to install the MT4, MT5 and cTrader applications with direct links to AppStore and Google Play.

The number of demo accounts is unlimited. Please note, that if you need additional accounts, you can open them through FxPro Direct Web or by contacting our Customer Service Team.

How can I register on the FxPro App?

If you already have a registered account with FxPro Direct Web, you can download our application for free from Google Play or AppStore and log in with the same details that you use for FxPro Direct Web.

If you have started registering with FxPro Direct Web but haven’t finished, you can continue your registration from where you left off in the FxPro App.

If you haven’t registered an account at FxPro yet, you can download our application for free and go through the registration steps:

STEP 1. Download the FxPro Application from Google Play Market or AppStore. Open it and proceed to “Sign in with email.” Select your country of residence, name, surname, and email. Then create your password.

STEP 2. You then have the option to generate a short passcode to log in. Please note that the passcode will only be valid on the current device you’re using when you log in to the app. For FxPro Web, you should continue to use your log in details that you registered with.

Your FxPro Direct profile is now ready. However, to unlock all the app features, create trading accounts, trade on the integrated platform, and fund your accounts, you have to complete the full registration. This will involve answering a series of questions about your trading experience and uploading digital copies of the required documents (passport/ID card, proof of residence - a Utility bill or bank statement issued in the last 6 months) to verify your profile.

Once your profile is fully verified, you can start trading with FxPro!

Please note that you can also access the Metatrader 4 or 5 platform directly with your account number and password that you received by email.

Please note that the jurisdiction under which your FxPro account will be opened depends on the country of residence. FxPro does not offer Contracts for Difference to residents of certain jurisdictions including the USA, Iran and Canada.

What payment methods are available on the FxPro App?

At the core of the app lies the FxPro Wallet, which keeps your funds from participating in the trading process and safe from market risks. Funds can be transferred in the “Top Up” section of the App.

You can see more information about the specific funding methods available here: https://www.fxpro.com/pricing/deposit-methods

Can I fund my FxPro Wallet using the App?

To start trading with FxPro, you need to top up your FxPro Wallet and then transfer funds to the desired trading account. To do that first open the FxPro App and tap “Top Up” in the toolbar. Tap “Fund Your Account”. Please note that if you haven't verified your account yet, you need to do so before depositing the funds.

The funds will then be credited to your FxPro Wallet balance. You can then transfer the necessary amount (or part of it) to a specific trading account.

NB: The FxPro Wallet balance does not participate in trading processes and is secured from market fluctuations. You can also top up a trading account directly. Select it from the list, or create a new one, if necessary.

  • Tap the “Fund now” button and select any of the available payment methods.
  • Select the FxPro Wallet, currency, payment method and indicate the amount. During this transaction, the deposit currency will be converted into the currency of your account.
  • You will receive a “Successful transaction” email from FxPro’s accounting department with the confirmation of your transfer.

All transactions can be viewed as ‘completed operations’ in the Transaction History tab. To see transactions for a specific account, tap on the upper right corner of the card with the name of your account.

Can I transfer funds using the FxPro App?

Yes, you can. To transfer funds between your accounts (e.g. your FxPro Wallet and a trading account) please follow these steps:

  • Select the “Transfer” button in the “Wallet” section
  • Choose the source and the target account
  • Specify the transfer amount
  • Tap “Transfer”

The transfer between the FxPro Wallet and your trading accounts is instant, and any currency conversions will be conducted using the current rate.

How can I withdraw funds using the FxPro App?

To withdraw funds from your FxPro Wallet please follow these steps:

  • Tap the “Withdrawal” button in the “Wallet” section
  • Specify the amount to withdraw
  • Select a withdrawal method
  • Tap “Withdraw”

    You may also need to follow the steps you see on the screen;

Our Client Accounting Department will receive your request and process it within 1 working day. In the event that a withdrawal request is made within 6 months from the moment of the initial deposit, Credit Card deposits will need to be refunded first, followed by PayPal deposits and then Skrill deposits. Once all deposits made via these three methods are refunded, you will be able to withdraw funds via a Bank transfer or any e-wallet method previously used to deposit. (provided your e-wallet is able to receive payments)

Bear in mind that you need to have funds available in your Wallet for withdrawal. If your funds are located in a Trading account, you will need to transfer them first to your Wallet.

Can I open a trading account using the FxPro App and how?

You can open multiple accounts with different settings and on different FxPro platforms (MetaTrader 4, MetaTrader 5, cTrader etc) using the FxPro app.

To do this, open go to the ''home'' section of the app, select either the Real or Demo tab and then press the + icon in the top right corner to “Create New Account”.

You will select the preferred account type, leverage and base currency and tap “Create”.

Your newly created account will appear in the list of accounts and you can top it up directly or transfer funds from the FxPro Wallet.

If you have not installed the mobile platform yet, or if it was previously uninstalled, you will be prompted to download it in the “Account type” options.

You can also change the size of the leverage, reset passwords, check balances and make a deposits.

Please note that there is a maximum of 5 Live trading accounts per profile.

How do I use the list of trading assets in the FxPro App?

You can trade directly from the app using any FxPro Metatrader 4 or 5 account type.

  • You can open new trading accounts, both in live and demo mode, directly from the "Home" tab. Simply choose a platform, leverage, and account currency and click ‘Create’.
  • In the ‘Trade’ section, you will find all of the CFDs we offer in your particular account type separated by category for easy viewing. You can use the ‘Search’ bar to find the required asset. You can also create your 'favourites' list to track the instruments you are most interested in.
  • In the ‘History’ tab, you can sort through the completed financial transactions chronologically and view their details.
  • By opening the tab of each asset, you will see its price movement in real-time.
  • Each asset contains its current Buy-Sell quotes. You can expand the chart to full screen and change its type and time frame.
  • You can also scroll down to find the main asset specification (located underneath the chart): spread type, contract size, swap type and more. There are several trading widgets as well: the ratio of sellers and buyers (among FxPro clients), and the highs and lows of today’s prices.

How can I find a specific instrument?

Please go to the ‘Instrument search’ bar at the top of the Quotes screen, begin to type the name of the instrument and it will pop up automatically.

How can I open a trade in the FxPro App?

In the ‘Trade’ section you will find the list of financial assets arranged in categories. Use the ‘Search’ bar to find the required asset. Each asset contains its current Buy-Sell quotes. Tap the preferred button to proceed.
  • Before opening a position, you can set the SL and TP levels and specify the order size. (You can add or modify these values even after a position has been opened).
  • When opening a trade you can choose market execution, as well as pending orders: Buy Limit, Sell Limit, Buy Stop or Sell Stop. After you have made your selection (e.g. Market Execution, Buy Limit etc) set the SL and TP levels, indicate the expiration date and the price at which the order should be triggered. Then click ‘Place’.
  • How can I modify a position using the FxPro App?

    You can modify the size or SL/TP of an open position, by tapping on an open position and then pressing 'more settings'. You can then make any necessary changes using the options provided on screen.

    You will then select to confirm the change(s).

    How can I close a trade using the FxPro App?

    You can close a trade manually from the 'Trades' tab by selecting the order you wish to close. Upon closing the order, you will see a confirmation message that "Order was closed at VWAP". A trade will close automatically when it reaches the specified Stop Loss or Take Profit limits you have set, or if the Stop Out level of the account is reached.

    Can I partially close a trade on the FxPro App?

    You can change order size by tapping on the trade you wish to modify from the ‘trades’ tab. You can then change the trade size using the buttons provided.

    You will then select the ‘Confirm’ button to confirm the change.

    Where can I find information my account balance, margin, free margin and equity?

    Information on your account balance, margin, free margin and equity is available at the top of the trading tab.

    log in

    Where can I find a history of closed trades?

    A list of all closed trades is available in the history tab. Please select any of the default periods or set a custom period.

    How can I enable Quick trading and One-tap trading?

    Quick trading and One-tap trading features can be enabled from the ‘More’ menu and ‘Trading Settings’.

    Quick trading allows you to place orders directly from the chart or instrument list.

    One-tap trading allows you to open and close orders in just one tap without any additional confirmation needed. You can also enable 'Quick closing' from here, allowing you to close orders without any additional confirmation.

    Trading Settings

    How can I set reminders for economic news events?

    The integrated economic calendar keeps you constantly up to date with the latest news and data releases. In the calendar section, you can easily set reminders to receive push notifications simply by pressing the bell icon next to the economic events you are interested in.

    News Events

    How do I use the crosshair tool?

    You can access the crosshair tool by long pressing on the chart, either in full-screen mode or from the instrument list. Once the crosshair appears, you can move it to any point on the chart, and the date and time of the corresponding candle will show in the X-axis along with the price at that specific level in the Y-axis.

    How can I add volumes to the chart?

    Volumes will be shown by default on the charts. To remove it, when in full-screen charting mode, scroll to the bin icon in the list of tools on the left hand side of the chart, and you can select which indicators to delete from the chart. The volume bars represent the number of tick changes for the corresponding price bar and helps to gauge volatility.

    Add volumes

    What chart types are available?

    The FxPro App features multiple TradingView chart types, including candlesticks, bars, Line, Area and Heiken Ashi. To change the chart type, open the chart in full-screen mode and click on the candlestick icon.

    What security features are available on the App?

    In addition to your main FxPro account password, the App also has additional security features, including 2-step authentication, passcode, and touchID.

    You can enable these options in the ‘More’ menu and ‘Security Settings’.

    Security Settings

    How can I change my password through the App?

    Your password can be changed via the App by pressing the ‘More’ menu and going to ‘Security Settings’.

    When you select ‘Change Password’, you will be prompted to enter your existing password and confirm the new one.

    Can I open and trade on a demo account via the App?

    Yes, the platform supports both live and demo trading. Once you have registered with us through the App or logged in with your existing FxPro Profile, in the ‘Accounts’ section, you will notice a ‘demo’ tab. Press the + icon in the top right-hand corner to open a new demo account.

    You simply need to select the account type, leverage, base currency and enter an amount of virtual funds up to 100,000.

    You are able to trade FxPro Metatrader 4 or 5 accounts directly in the app.

    What languages is the App available in?

    The FxPro App is available in a wide range of languages:

    English, Japanese, Korean, Italy, Chinese, Polish, German, Norweigan, Vietnamese, French, Russian, Arabic, Portuguese, Spanish, Czech, Romanian, Indonesian, Malaysian and Turkish.

    You can change the language from the ‘Appearance’ settings in the ‘More’ menu.

    How can I manage push notifications and email settings?

    We send regular push notifications on increased market volatility and significant market moves, keeping you up to date with the latest info on popular instruments in real-time. You can enable/disable these from the ‘Notification’ settings in the ‘More’ menu.

    You can also subscribe or unsubscribe from daily trading central technical analysis and company news emails in this section.

    Is customer support available in the App if I need assistance or have questions?

    Yes! Our 24/5 customer support team are always on hand to assist you with any questions or guide you, and we have made it even easier to contact them directly through live chat without having to leave the App. Simply select the ‘More’ menu and tap ‘Live Support’ to open a live chat with our customer support team.

    VPS

    Vad är FxPro VPS?

    FxPro VPD tjänsten ger dig tillgång till en Virtuell Privat Server som tillhandahålls av BeeksFX. BeeksFX är en av de största globala tjänsteleverantörerna av VPS-lösningar och fungerar i datacenter i London Equinix, samma plats som FxPro servrarna.

    FxPro VPS låter dig ladda din MT4 EAs och cTrader/cAlgo cBots direkt till servern och få de, att handla för dig utan att ens datorn körs.

    FxPro VPS specifikationer finns på följande sida:

    https://www.fxpro.com/trading-tools/fxpro-virtual-private-server

    Hur mycket kostar FxPro VPS?

    FxPro VPS subscription costs $30 per month (or equivalent amount in your FxPro Wallet currency) and it will be deducted on the 6th of every month from your FxPro Wallet.

    The FxPro VPS is free for VIP clients.

    Hur registrerar jag mig för FxPro VPS?

    You can make a request via the VPS page: https://www.fxpro.com/trading-tools/fxpro-virtual-private-server

    We will then contact you directly regarding the set-up of your Virtual Server.

    Hur avbryter jag min VPS prenumeration?

    Please send an email to [email protected] to request cancellation and we will proceed accordingly.

    Vad ska jag göra om jag glömmer mitt FxPro VPS lösenord?

    Vänligen kontakta [email protected] och ge dem ditt IP- och portnummer. De kommer att utfärda ett nytt lösenord till dig och det skickas via e-post.

    Hur upprättar jag min FxPro VPS?

    Efter att du framgångsrikt har prenumererat på FxPro VPS får du ett mail med din inloggningsinformation från vår VPS leverantör, BeeksFX, som bekräftar att ditt VPS konto har skapats (det kan ta upp till två timmar att få e-postmeddelandet.

    För att ställa in din VPS, klicka på VPS åtkomstlänken som finns i e-postmeddelandet, fyll i informationen i bekräftelsemailet och ladda ned RDP filen längst ner på sidan. Leta reda på filen på din dator och klicka på den för att fjärrskrivbordet ska startas. Ett popupfönster kommer därefter att dyka upp och uppmana dig att ange dina uppgifter eller det tillfälliga lösenordet du fått. Klicka 'OK'. Du borde nu vara ansluten till din VPS.

    Safety

    How can I protect my online data?

    At FxPro, client data protection is a priority and we follow best practices which are described in details in our privacy policy. There are also actions we strongly suggest you take to help keep your personal data safe:

    • Never share your password(s) or sensitive account information with anyone.
    • Beware of fraudsters who may contact you claiming to be a reputable company and do not provide any personal information to them.
    • Do not click on any links or open any attachments from emails you don’t recognise or respond to unknown SMS senders. Always verify the authenticity.
    • Transactions should only be made via our secure FxPro Direct portal. Never send any funds to an external source.
    • Change your password(s) frequently and set up anti-malware software on any devices that you may use.

    For more information about online security as well as actions that FxPro takes to protect your data, please review our safety page: https://www.fxpro.com/safety

    Please contact us immediately via our official communication channels should you have any concerns or receive any suspicious contact, we are always here to support you.

    Watch video instruction

    Video Thumbnail

    Vi är här för att hjälpa dig!

    contact us chat icon
    LiveChat
    Omedelbar hjälp från vår support
    contact us request callback icon
    Begär ett samtal tillbaka
    Prata med oss när det passar dig