FxPro Tillkännager Andra Tröja Sponsorskap: Fulham FC

FxPro, en ledande global återförsäljare i FX och CFD, signalerar idag sin strategiska avsikt med bekräftelse på att det kommer att sponsra engelska fotbollslag i Premier League i London och Birmingham.

FxPro har nyligen tecknat avtal som huvudtröjssponsor för både Fulham Football Club i London och Aston Villa Football Club i Birmingham.

Fulham FC Main Sponsor

Alistair Mackintosh, VD för Fulham Football Club kommenterade:

"Jag är glad att välkomna FxPro till Fulham under en period av sådan framgång och optimism på och utanför planen. Det är alltid en anledning till firande när du har möjlighet att arbeta med ett varumärke som delar ditt engagemang och vision för framgång. FxPro har redan global närvaro och kommer, med partnerskap med en fotbollsklubb i Premier League, att förbättra detta ytterligare. Klart detta har ytterligare fördelar för Fulhams globala räckvidd, vilket, efter den europeiska framgången för förra säsongen och det erkännande som klubben fick över hela världen, är något vi är mycket glada över."

Huvudpartner Aston Villa FC

Paul Faulkner, VD för Aston Villa Football Club kommenterade:

"Vi är väldigt glada och exalterade att komma in i detta nya partnerskap med FxPro. Det återspeglar vår fortsatta tillväxt som en klubb efter en säsong där vi slutade sjätte i Premier League för tredje raka året medan vi två gånger nådde Wembley - som tävlar i Carling Cup-finalen och FA Cup-semifinalen. På samma sätt är vi glada att bekräfta att Acorns kommer att bli vår officiella välgörenhetspartner och vid möten som involverar både FxPro och Acorns har en nära arbetande allians redan förfalskats."

FxPro är engagerad i att utöka sin profil på nyckelmarknaderna, så att valet av populära och välskötta team i Storbritanniens två mest befolkade och ekonomiskt starka städer är en naturlig passform för företagets framtida ambitioner.

Denis Sukhotin, chef för FxPro kommenterade:

"FxPro är engagerad i att utveckla styrkan i vårt varumärke genom sponsring. Att vara huvudsponsor för två legendariska fotbollslag i två stora städer är vårt sätt att dela framgång med kunder och lova stöd till fans. Det kommer också att gynna lagen eftersom vi gör mer välgörande aktiviteter inom samhället och runt om i världen. Premier League är världens mest populära och mest sedda sportliga liga, med en beräknad världsomspännande följd av över en miljarder människor i 202 länder - så möjligheten att öka vårt varumärkesigenkänning på detta sätt är väldigt viktigt.
Speakers
Charalambos Psimolophitis
aboutUs_teamCEO
Ilya Holeu
aboutUs_teamMarketing
Tillbaka till alla Pressmeddelanden