FxPro Meddelar Sponskap Av AFC Champions League

FxPro Financial Services Ltd (FxPro), en ledande global mäklare i utländsk valuta, tillkännagav idag att de har kommit överens om att vara en officiell partner för Asiens främsta klubbfotbollskonkurrens, Champions League för Asien fotbollsförbundet (AFC) för 2011 säsong.

I överenskommelsen med World Sport Group (WSG), AFCs exklusiva marknadsförings- och mediepartner, kommer FxPros varumärke att visas framträdande på olika stadier av "live" telecast av alla 117 AFC Champions League-matcherna.

AFC Champions League, en turnering som går från mars till november varje säsong, bestrids av de bästa 32 klubbarna från Asiens topp tio ligor - Australien, Kina, Indonesien, Iran, Japan, Korea, Qatar, Saudiarabien , UAE och Uzbekistan samt två lag från Indien, Indonesien, Qatar, Syrien, Thailand och UAE som kvalificerar sig genom play-offs, för en totalprispengar på 14 miljoner dollar och en plats i FIFA Club World Cup.

Denis Sukhotin, Grundare av FxPro kommenterade:

"Asien är en kärnmarknad för FxPro, och vi är engagerade i att utveckla styrkan i vårt varumärke i regionen genom sponsring. Vi är glada att vara partner med en så spännande och populär turnering som ses av våra kunder och intressenter i hela regionen. FxPro utökar sin profil i Asien och Mellanöstern så beslutet att stödja AFC Champions League är en naturlig passform för företagets framtida ambitioner."

Sa AFC-presidenten, Mohamed Bin Hammam, "Det gläder mig att välkomna FxPro till den asiatiska fotbollsfamiljen som en ny partner i AFC Champions League. I uppskattning av sin tro och förtroende arbetar AFC i sitt yttersta för att höja konkurrensnivåens professionalism och att ge bättre värde till våra investerare. Dessutom, eftersom tävlingen innehåller deltagande klubbar från 13 länder i Asien varje år, är vi glada över att ha en uppskattad partner som FxPro, som levererar sina ovärderliga valutahandelstjänster i Asien.

Said Ian Mathie, Senior Vice President, Fotboll, Asien & Amp; Australien, World Sport Group, "FxPro är ett utmärkt tillskott till AFC-familjen av företags partners - en grupp av världens ledande varumärken och multinationella företag.

Vi är glada att FxPro har erkänt värdet av att associera med Asiens främsta klubbkonkurrens, som har ett brett och växande tittande över hela regionen. Vi ser fram emot att arbeta med FxPro för att se till att tävlingen framgångsrikt levererar FxPros sponsringsmål och varumärkesinriktningar".

FxPro har kontor i Nice, London, Madrid, Wien, Moskva och Cypern.Läs mer

För ytterligare information, kontakta:

AFC
Asiatiska fotbollsförbundet
Tel: +60 3 8994 3388
Email:steve.kim@the-afc.com

Shyamala Velappan
World Sport Group
Tel: +65 6826 2688
Email: s.velappan@worldsportgroup.com.sg

Om AFC Champions League

AFC Champions League är den mest prestigefyllda fotbollstävlingen i Asien och har blivit ombyggd 2009 med en dramatisk ökning av prispengar och prestationsbonus. Återupplösen av tävlingen har markerat gryningen av en ny era av professionalism i asiatisk fotboll och AFC Champions League tillämpar strikta behörighetskrav för att göra deltagande klubbar och ligor till en kommersiell enhet och professionell organisation.

Det har 32 lag från minst 13 länder, varav två måste gå igenom play-off-scenen för två kajer i gruppfasen. Under 2009 och 2010 har Pohang Steelers (KOR) och Seongnam Ilhwa (KOR) lyftat Champions-tävlingen i november och deltog sedan i FIFA Club World Cup i slutet av respektive säsong.

Under ledning av presidenten, Mohammed bin Hammam, arbetar AFC hårt för att bygga upp trovärdigheten hos turneringen genom att införa tuffa åtgärder för insatser för att säkerställa att klubbar och ligor verkligen är professionella inom affärsområdena, administration och tekniska standarder.

För mer information om AFC Champions League, besök påwww.the-afc.com.

Om World Sports Group

World Sport Group har sitt huvudkontor i Singapore och är Asiens ledande sportmarknads-, media- och evenemangshanteringsföretag. Företaget har varit i spetsen för den asiatiska sporten sedan 1992, med nästan 600 dagars sportevenemang och mer än 5000 timmars sportprogrammering årligen, över mer än 30 länder i regionen.

World Sport Group är den exklusiva marknadsföringspartnern för den asiatiska fotbollsförbundet (AFC) och Asean Football Federation (AFF). Bolaget är också en stor aktieägare i Asian Golf som arrangör av några av regionens bästa evenemang, inklusive Barclays Singapore Open, Australian Open och Asean Golf Tour. Det är också OneAsias globala marknads- och mediepartner.
Läs mer påwww.worldsportgroup.com

Speakers
Charalambos Psimolophitis
aboutUs_teamCEO
Ilya Holeu
aboutUs_teamMarketing
Tillbaka till alla Pressmeddelanden